Verhuizen is vaak een hele klus. Niet alleen de verhuizing zelf, maar ook uw administratie vraagt aandacht. Aan wie geeft u uw nieuwe adres door?
1. U verhuist binnen Nederland
Wat is er geregeld?
De gemeente geeft uw nieuwe adres door aan ons. U hoeft ons dus geen adreswijziging te sturen.
Wat moet u doen?
Meld uw verhuizing bij de gemeente waar u gaat wonen.
Ontvangt u post van ons toch nog op uw oude adres? Dan komt dat doordat sommige gemeenten adreswijzigingen langzamer verwerken. Ook dan heeft het geen zin om uw nieuwe adres door te geven aan ons. Wij mogen geen adreswijzigingen doorvoeren. Zolang de gemeente uw oude adres voert, kunnen wij niet anders dan dat ook gebruiken.
Correspondentieadres
Wilt u uw post op een correspondentieadres ontvangen? Dat kan. Ga naar Mijn Pensioencijfers en geef uw correspondentieadres door.
2. U verhuist naar, in of vanuit het buitenland
Wat moet u doen?
Wij krijgen uw nieuwe adres niet automatisch door. U moet zelf uw nieuwe adres doorgeven aan ons. Ook als u opnieuw verhuist. Ga naar Mijn Pensioencijfers en geef uw nieuwe adres door.
3. U hebt een nieuw adres in het buitenland
U woont in het buitenland en u verhuist naar een nieuw adres in het buitenland? Ook dan blijven we graag met u in contact. Geef uw nieuwe adres aan ons door.
Dat kan makkelijk en eenvoudig met uw DigiD op de website van de Nederlandse Rijksoverheid. Zij delen uw gegevens met onder andere pensioenfondsen, de Belastingdienst en de sociale verzekeringsbank.
Nieuw buitenlands adres doorgeven
Meer hierover kunt u lezen op de website van de Nederlandse overheid. Onderaan de pagina staat de DigiD-knop waar u uw buitenlands adres kunt aanpassen.
> Direct uw nieuw buitenlands adres wijzigen.