Onze organisatie

Verkort Jaarverslag

Onze organisatie

Pensioenfonds DHL voert de pensioenregelingen uit van uw werkgever. Ons pensioenfonds is een onafhankelijke stichting en wordt geleid door een bestuur. De belangrijkste taak is ervoor te zorgen dat iemand die recht heeft op een pensioen, het pensioen ook echt krijgt. Ons pensioenfonds moet daarom: het geld zorgvuldig beleggen en een goede administratie bijhouden van uw pensioen.

Het volledige bestuur bestaat uit 10 bestuursleden die, net als u, werken of hebben gewerkt bij een van de bedrijven van het DHL-concern.
Het Dagelijks bestuur is belegd bij Martine Snoek, onafhankelijk voorzitter van het bestuur, de vice-voorzitters Gijsbert Burggraaf en Han Baaij en de directeur van het bestuursbureau Edwin Zwiers.

Om te voldoen aan het diversiteitsbeleid en aan de normen uit de code Pensioenfondsen, focust het fonds bij werving voor bestuurs- of commissieleden op specifieke kenmerken zoals geslacht en leeftijd.
Het lukt helaas niet altijd om diversiteit in het bestuur (en commissies) te behouden. In 2022 namen we afscheid van dhr. Bas Rol en mw. Annette van Vendeloo. De heren Peter Beunk en Maarten Dekker zijn toegetreden als nieuwe bestuursleden.

Verschillende interne en externe partijen ondersteunen het bestuur om alles zo goed mogelijk te laten verlopen.

Compliance Officer

Het bestuur heeft het NCI aangesteld als compliance officer van het fonds. De compliance officer is onafhankelijk van het bestuur en rapporteert periodiek haar bevindingen aan het bestuur. De compliance officer houdt, binnen zijn mandaat, toezicht op de naleving van wet- en regelgeving, het werken volgens de normen en regels die PF DHL zelf heeft opgesteld. De compliance officer rapporteert hier jaarlijks over aan het bestuur. Er zijn in 2022 geen gebeurtenissen of misstanden gemeld. Uit de het rapport blijkt dat het interne compliance toezicht door het fonds goed functioneert.

Een overzicht van onze organisatie

Lees het bestuursverslag in ons jaarverslag.

Uitvoering     Controle     Advies     Toezicht