Onze organisatie

Verkort Jaarverslag

Onze organisatie

Pensioenfonds DHL voert de pensioenregelingen uit van uw werkgever. Ons pensioenfonds is een onafhankelijke stichting en wordt geleid door een bestuur. De belangrijkste taak is ervoor te zorgen dat iemand die recht heeft op een pensioen, het pensioen ook echt krijgt. Ons pensioenfonds moet daarom: het geld zorgvuldig beleggen en een goede administratie bijhouden van uw pensioen.

In 2020 is Pieter Weekers als bestuurslid ons bestuur komen versterken en droeg onafhankelijke voorzitter Cor Zeeman het stokje per 1 januari 2021 over aan Martine Snoek.
Helaas zijn wij in 2020 ook geconfronteerd met het overlijden van onze gewaardeerde collega Peter Hogendorf. Hij was lid van het Verantwoordingsorgaan van ons fonds.
Verschillende interne en externe partijen ondersteunen het bestuur om alles zo goed mogelijk te laten verlopen.

Compliance Officer

Het bestuur heeft het NCI aangesteld als compliance officer van het fonds. De compliance officer is onafhankelijk van het bestuur en rapporteert periodiek haar bevindingen aan het bestuur. De compliance officer houdt, binnen zijn mandaat, toezicht op de naleving van wet- en regelgeving, het werken volgens de normen en regels die PF DHL zelf heeft opgesteld. De compliance officer rapporteert hier jaarlijks over aan het bestuur.

Een overzicht van onze organisatie

organogram.jpg

Lees het bestuursverslag in ons jaarverslag.

Uitvoering     Controle     Advies     Toezicht